Case

SealteQ Group

Partnership webdesign, online marketing & grafisch design.

0

+ Websitebezoek (+43%)

0

% Bounce rate

0

% Websitebezoek via social media

De SealteQ Group opereert met 7 Nederlandse vestigingen op internationaal niveau in het beschermen en behouden van beton en staal in civieltechnische, infrastructurele en industriële installaties en vastgoed objecten in de woningbouw- en utiliteitssector. Voor SealteQ hebben we de website ontwikkeld en deze beheren en optimaliseren we doorlopend. Hiernaast verzorgen we diverse soorten advertising en print voor SealteQ, zodat ze consistent op een professionele wijze onder de aandacht blijven bij de doelgroep.

Plan van aanpak

SealteQ vindt een professionele presentatie van groot belang en daarnaast is erg ambitieus als het gaat om groei en de kwaliteit van de dienstverlening. Het hoofddoel is om optimaal in te spelen op de wensen en behoeften van de klant. Door een betere dienstverlening te bieden dan de concurrent wil SealteQ de marktpositie versterken en nieuwe klanten aantrekken.

De website van SealteQ wordt constant doorontwikkeld en de inhoud wordt regelmatig bijgewerkt. Dit zorgt voor een verzorgde indruk bij bezoekers en daarnaast blijft de informatie up-to-date. Voor de realisatie van sterke content adviseren we over structuur, inhoud en ondersteunen we op het gebied van zoekmachine optimalisatie (SEO). Door zoekwoorden onderzoek en analyse van pagerankings houden we zorgvuldig bij hoe het gesteld is met de zichtbaarheid in diverse zoekmachines. Op deze wijze zoeken we naar kansen om de zichtbaarheid van SealteQ voor relevante zoektermen te verbeteren.

In 2019 hebben we veel aandacht besteed aan de Conversieratio optimalisatie en daarmee het verbeteren van de beleving voor de bezoekers van de website. We hebben CTA’s geplaatst op alle dienstpagina’s en doen conversiemetingen voor alle ingevulde formulieren. Deze data wordt gebruikt om te analyseren welke kanalen het meeste resultaat opleveren en om kritisch te kunnen kijken naar de effectiviteit en efficiëntie van onze online marketing activiteiten. Door de installatie van de Facebookpixel hebben we het mogelijk gemaakt om retargetting toe te passen via het advertentienetwerk van Facebook en Instagram.

Om het bereik en de zichtbaarheid van SealteQ te vergroten zijn we in 2019 begonnen met Google Ads campagnes in het zoeknetwerk. Middels een dashboard in Google Datastudio hebben de statistieken en resultaten van Google Ads en de website inzichtelijk gemaakt.

Tijdens de maandelijkse bespreking op locatie worden alle lopende zaken en actiepunten besproken. Dit doen we aan de hand van overzichtelijk Dashboard (Google Data Studio) waarin de statistieken van de website en alle gebruikte platformen zijn opgenomen.

  • Huisstijl
  • Website
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Conversie optimalisatie (CRO)
  • Google Ads
  • Social media beheer
  • Social media advertising
  • Consultancy
  • Data & analytics
  • Reclame- en contentcreatie

Resultaat

  • Stijging in het aantal website bezoekers door betere zichtbaarheid in zoekmachines, consistente berichtgeving via social media en diverse advertenties.
  • De bouncerate van de website is 15% lager, wat duid op een hogere relevantie van de inhoud van de website.
  • Meer en beter inzicht in de statistieken van de de website en meer inzicht in resultaten van de toegepaste online marketingactiviteiten.
  • De gerealiseerde ‘werken bij’ pagina van SealteQ is sinds dit jaar live en is 4000 keer bezocht en heeft tientallen sollicitaties opgeleverd.
  • Bij veel van de relevante zoektermen hebben we een waarneembare stijging gerealiseerd van de pageranking in zoekmachines.
  • Het management van SealteQ heeft door ons strategisch dashboard goed inzicht in de resultaten van de online marketingactiviteiten. Dit inzicht maakt het mogelijk om doelgericht samen te werken aan de effectiviteit en efficiëntie van onze dienstverlening.