WEERDINGERSTRAAT 45A-B, EMMEN
WEERDINGERSTRAAT 45A-B, EMMEN

December komt eraan, tijd voor een advertentie!

December komt eraan, tijd voor een advertentie!

Aanstaande zaterdag komt Sinterklaas samen met zijn Pieten weer aan in Nederland. Zodra de Sint is aangekomen kunnen de feestdagen echt beginnen. Vanaf zaterdag tot en met eind december staat Nederland weer op z’n kop. De ene naar de andere advertentie springt voorbij.

Tijd voor een advertentie!

Ruim de helft van de Nederlanders koopt voor de feestdagen producten online. Dit kan uiteenlopen van cadeautjes voor Sinterklaas of voor kerst tot aan een volledig kerstdiner of vuurwerk. Veel consumenten starten in november al met het online oriënteren. Toch mag je offline media absoluut niet vergeten. De flyers met sinterklaascadeaus of krantenknipsels voor een kerstactie zijn ontzettend waardevol in december. En zo hoort het ook. Maar wat is nou het juiste? Wij geven je wat tips!advertentie

1. Houd je concurrentie in de gaten en wees uniek
Weet wat jouw doelgroep interessant vindt en doe iets anders dan je concurrent. Pas je aanbiedingen aan ten opzichte van je concurrent. Bied iets totaal anders aan. Let er wel op dat je rekening houdt met je eigen USP’s.

2. Goede communicatie
Zorg voor krachtige communicatie als je gaat adverteren. Probeer niet zoveel mogelijk informatie in één advertentie te proppen. Een advertentie gaat opvallen als er kort maar krachtig mee wordt gecommuniceerd. Hanteer bij een advertentie maken het ‘need to know, nice to know’ principe. Advertenties communiceren kort. Communiceer daarom altijd eerst wat jouw doelgroep moet weten en zet de dingen die leuk zijn om te weten pas op de tweede plek. Eventueel laat je dit soort dingen helemaal achterwege.

3. Voordelen noemen
Benadruk bij een advertentie maken altijd de voordelen van uw product of dienst. Probeer ook dit zo kort en krachtig mogelijk neer te zetten.

4. Bepaal wat je met de advertentie wil bereiken
Wat is het doel van je advertentie? Of maak je puur een advertentie omdat het december is? Als dat de reden is kan je het beter laten zitten. Je moet er een gedachte bij hebben. Waarom kom je juist nu met deze actie?

5. Maak je advertentie opvallend of prikkelend
Zorg dat de actie opvalt. Hij moet eruit springen, de mensen prikkelen en interessant genoeg zijn om er een blik op te werpen.

6. Zorg voor consistentie
Om je advertentie een beter bereik te moet je er voor zorgen dat je advertentie vaker voorbij komt. Dit zou je al moeten doen door online en offline te combineren.

Vraag vandaag nog een adviesgesprek aan!

Adverteren in kranten en tijdschriften is tegenwoordig niet meer zo eenvoudig. Door de overvloed aan media wordt het steeds lastiger om de consument met een advertentie te bereiken. Toch kan adverteren soms verrassende resultaten opleveren. Twijfel niet en schakel onze hulp in. Wij gaan graag in gesprek om samen iets te bedenken.

 

  • We’R
  • Webdesign
  • Online marketing
  • Grafische vormgeving
  • Uitgeverij
  • Blog
  • Contact
  • https://www.wermedia.nl/wp-content/themes/wermedia/img/logo-wit.svg We'R Media
    Weerdingerstraat 45b
    Emmen, 7815SC
    Onze klanten geven ons 4.89 sterren - op basis van 9 beoordelingen
    Sluiten