Hoederkamp 27, Emmen
Hoederkamp 27, Emmen

Is e-mailmarketing nog relevant?

Is e-mailmarketing nog relevant?

Doordat social media steeds belangrijker wordt voor bedrijven lijkt het alsof er niet meer nagedacht wordt over andere marketingstrategieën. Vroeger werd er bijvoorbeeld erg veel tijd en aandacht besteed aan e-mailmarketing. Waarom gebeurt dat tegenwoordig niet meer?

Is e-mailmarketing nog wel relevant?

Er zijn tijden geweest dat bedrijven vergaderingen, bijeenkomsten en zelfs heftige discussies hadden over de uitgaande nieuwsbrief. Een hele afdeling van het bedrijf was bezig om de e-mailmarketing op poten te zetten en onder andere nieuwsbrieven te schrijven. In een online-programma zoals bijvoorbeeld Mailchimp werden complete nieuwsbrieven met mooie vormgeving klaar gestoomd om naar al jouw relaties te sturen. Is het nog wel relevant?

Het antwoord hier op is, ja! E-mailmarketing is nog altijd ontzettend belangrijk. Sterker nog, maar liefst 61% van de mensen ontvangt commerciële berichten (waarvoor ze vooraf toestemming hebben gegeven) het liefst per e-mail. Direct mail volgt op een grote achterstand en staat met 18% op de tweede plaats.

Nog een opmerkelijke bevinding komt uit een onderzoek dat de softwaremaker Adobe in 2017 deed onder 1000 personen. Daaruit blijkt namelijk dat de e-mail-nieuwsbrief voor bedrijven nog steeds het succesvolste medium is om in beeld te komen en blijven bij hun doelgroep. Het is dus nog altijd erg belangrijk dat je als ondernemer bezig bent met e-mailmarketing.e-mailmarketing

Drie gouden e-mailmarketing tips.

  1. 1. Maak de nieuwsbrief persoonlijk. Gebruik in de aanhef voor- en achternaam.
  2. 2. Ga niet te snel verkopen. Als je een product of dienst wil aanbieden doe dat dan subtiel en probeer prijzen te vermijden.
  3. 3. Creëer structuur en plaats altijd rond dezelfde periode jouw nieuwsbrief.

Drie grootste e-mailmarketing fouten.

  1. 1. Stop niet te veel externe links in je nieuwsbrief. Je wilt iets bereiken met je nieuwsbrief. Je loopt de kans je doel te missen wanneer de lezer allerlei keuzes voorgeschoteld krijgt.
  2. 2. Slechte lay-out. Maak je nieuwsbrief mooi en overzichtelijk. Zorg ervoor dat je bedrijfsuitstraling terugkeert in de brief.
  3. 3. Maak je nieuwsbrief niet te lang. Wellicht is dit de grootste fout, je hoeft niet al je info per se in een brief te proppen. Hou het ook leuk voor de lezer. 

Wil je meer tips en tricks over e-mailmarketing? Twijfel dan niet en neem contact op met We’R Media.

  • We’R
  • Webdesign
  • Online marketing
  • Grafische vormgeving
  • Uitgeverij
  • Blog
  • Contact
  • https://www.wermedia.nl/wp-content/themes/wermedia/img/logo-wit.svg We'R Media
    Weerdingerstraat 45b
    Emmen, 7815SC
    Onze klanten geven ons 4.89 sterren - op basis van 9 beoordelingen
    Sluiten