Conversie optimalisatie

Wij maken van bezoekers betalende klanten door conversie optimalisatie.

Hoe werkt conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is simpel gezegd het verbeteren van de prestaties van je website of webshop. Door diverse testen en analyses optimaliseren we consistent de werking, inhoud en uitstraling van je website of webshop. We nemen obstakels weg en stimuleren betrouwbaarheid waardoor je bezoekers sneller overgaan tot een aankoop of aanvraag. Met onze aanpak gaan we je helpen je doelen te behalen door je potentiële klant centraal te stellen.

A/B testen
Heatmaps
Surveys
Feedback
Recordings
Conversie optimalisatie visual

Onze aanpak

Door constante optimalisatie maximaliseren we resultaat van je website of webshop.

conversie optimalisatie icoon

Van bezoeker tot klant

Als hetzelfde aantal bezoekers vaker een bepaalde actie onderneemt op de website verhoogt dat het rendement. Een actie (conversie) kan een aankoop in de webshop zijn, maar ook een inschrijving op de nieuwsbrief, het invullen van het contactformulier of het downloaden van een brochure. Door de conversie van de website te verbeteren, verbeter je het rendement van de website en de ROI (return-on-investment) van de marketinginspanningen. Je laat bovendien zien dat je de bezoeker begrijpt en dat je hem serieus neemt en zo goed mogelijk van dienst wilt zijn. A/B testen speelt hierin een belangrijke rol om tot de optimale ervaring te komen.

Onze werkwijze

We analyseren je website of webshop van top tot teen. Op basis van de uitkomsten stellen we een plan van aanpak voor om het conversieratio te verbeteren. Voor het instellen van conversie metingen gebruiken we Google Tag Manager en Google Analytics. Voor het testen van specifiek pagina’s en paginaonderdelen gebruiken we een A/B test en voor een visuele analyse gebruiken we Hotjar .Ook bieden we de mogelijkheid om bezoekers om feedback te leveren over hun ervaring. Onze CRO-specialisten nemen alle input in overweging om proactief te werken aan de consistente verbetering van je website of webshop. Belangrijke aanpassingen worden uiteraard eerst besproken.

Resultaat

CRO zorgt ervoor dat meer van je bezoekers een aanvraag of aankoop doen. Aanvullende daarop vullen SEO en CRO elkaar perfect aan. Als je enerzijds meer traffic genereert en anderzijds het conversiepercentage verhoogt dan ontstaat er een synergetisch effect.

  • Betere user experience
  • Meer inzicht is de wensen en behoeften van de doelgroep
  • Inzicht in de navigatie en de overwegingen van de potentiële klant op je website.
  • Meer conversies & omzet