Hoenderkamp 27, Emmen
Hoederkamp 27, Emmen

Social media-trends in 2018 tot dusver

Social media-trends in 2018 tot dusver

Het is augustus of terwijl het is de achtste maand van het jaar 2018. Tijd om eens te bekijken welke social media-trends er eigenlijk allemaal ‘hot’ zijn.

Minder organisch bereik op social media

Waar een aantal jaar geleden social media vooral als kanaal werd gezien om een relatie op te bouwen en fans te creëren op basis van organisch bereik, is dat anno 2018 heel anders. Met name op het social media-platform Facebook is dit erg zichtbaar. Steeds meer bedrijven gebruiken Facebook als marketingtool en zetten steeds vaker geld in om hun doelgroep te bereiken. Zo wordt het organische bereik meestal uitgebreid met betaald bereik, wat overigens zichtbaar meer resultaat oplevert. Een bedrijf kan aanzienlijk veel pagina’s bereiken met een relatief laag bedrag, als je dat vergelijkt met een advertentie in een krant. Het wordt daarom ook veel belangrijker om als bedrijf goed na te denken over het maken van een campagne. Wil jij ook een eigen social media-campagne starten maar heb je geen idee hoe? Neem dan gerust contact met ons op.

Video, video en nog meer video’s

Video, video, video, het kan niet voldoende benoemd worden. Facebook gaf onlangs aan te verwachten dat binnenkort 70 procent van alle content op haar platform video zal zijn en dat scheelt niet veel. Mensen houden nu eenmaal van video’s bekijken en daar spelen bedrijven prima op in. Alles wordt vastgelegd en als video geplaatst. Zo kan je onder andere zelf ook heel simpel een video uploaden doormiddel van de diashow-functie. Hiermee kan je foto’s achter elkaar zetten en Facebook maakt er zelf een video van. Zo hoef je op dit social media-platform niet meer te scrollen tussen de foto’s maar simpel weg rustig naar het filmpje kijken. social

Livestreaming

Weer een video item! Vorig jaar was het jaar dat livestreamen echt doorbrak binnen social media. Op Instagram is livestreaming mega populair. Vele mensen gebruiken Instagram Stories om hierin alles te vertellen wat ze bezig houdt. Ook grote merken zoals Adidas, Calvin Klein, Nike en ING Bank gebruiken het. Je kan namelijk als bedrijf een advertentie in een zogenaamde ‘story’ plaatsen. Doordat dit social media-platform enorm wordt gebruikt is dit zeer aantrekkelijk voor veel bedrijven. Dit zal in de toekomst alleen nog maar meer toenemen. Dit houdt social media namelijk lekker vlot.

Wil jij ook aan de gang met social media? Maar weet je niet hoe je moet beginnen? Check dan direct onze adviespagina.

  • We’R
  • Webdesign
  • Online marketing
  • Grafische vormgeving
  • Uitgeverij
  • Blog
  • Contact
  • https://www.wermedia.nl/wp-content/themes/wermedia/img/logo-wit.svg We'R Media
    Weerdingerstraat 45b
    Emmen, 7815SC
    Onze klanten geven ons 4.89 sterren - op basis van 9 beoordelingen
    Sluiten