
Toen het Nederlandse Well Services Group deels werd overgenomen door een internationaal uit Engeland, ontstond er een interessante uitdaging: hoe behoud je je eigenheid als organisatie, maar sluit je visueel aan bij de internationale lijn? Ze zochten geen standaard webbureau, maar een lokale partner die betrouwbaar en betrokken was. En zo kwamen ze bij ons terecht.

De uitdaging
Well Services Group is een gevestigde naam in de olie-, gas- en energie-industrie. Ze opereren door heel Europa, maar hun roots liggen hier in Nederland. Na de overname door een Engels moederbedrijf was het belangrijk om digitaal te rebranden mét behoud van identiteit. De briefing was helder:
- Eén strakke, overzichtelijke website die de look & feel van het moederbedrijf reflecteert.
- Vacatures prominent in beeld, voor een constante toestroom van technisch talent.
- Heldere presentatie van de verschillende diensten.
- Een visuele stijl die écht iets doet voor de bezoeker.
En het liefst? Gisteren klaar 😉

De oplossing
Samen met hun team doken we in de visuele stijl van het moederbedrijf, bekeken hun bestaande communicatiemiddelen en vertaalden dit naar een eigen digitale vertaling: herkenbaar Well Services Group, mét internationale allure. Wat we onder andere hebben gedaan:
- Interactieve animaties: een technische sector betekent niet dat je website saai moet zijn. We hebben gewerkt met subtiele animaties die de site laten ‘ademen’ zoals fade-ins, hover-effecten en vloeiende overgangen. Alles om de statische, corporate uitstraling te doorbreken.
- ‘Gaze Cueing’met pijlen uit het logo: een opvallend element op de website? De pijlen. En die zitten er niet zomaar. Ze zijn afgeleid van de X uit het logo van Well Services Group. Maar nog slimmer: ze worden ingezet volgens het principe van ‘Gaze Cueing’.
- Focus op vacatures en diensten: omdat de krapte op de technische arbeidsmarkt ook bij Well Services Group voelbaar is, hebben we extra aandacht besteed aan de vacaturesectie. Vacatures zijn makkelijk vindbaar via het hoofdmenu én door de hele site heen slim verweven. Daarnaast hebben we hun diensten overzichtelijk gecategoriseerd met heldere visuals en korte teksten.
Wat is 'gaze cueing'?
Gaze cueing is een visuele designtechniek waarbij pijlen of blikken de bezoeker onbewust sturen richting belangrijke content. Je ogen volgen als vanzelf de richting van de pijl en dat is handig als je bepaalde knoppen of informatie extra wilt benadrukken.
In het geval van Well Services Group begeleiden de pijlen je moeiteloos van dienst naar dienst, van vacature naar sollicitatiebutton. Subtiel, maar effectief.

Het resultaat
Een toekomstbestendige, visueel sterke en gebruiksvriendelijke website die recruitment, dienstverlening en branding samenbrengt. En misschien nog wel belangrijker: een site waar het team van Well Services Group zelf trots op is.