Case

Keuring Bureau

Logo en huisstijl
Website

We worden steeds mobieler en medische certificaten zijn essentieel om te kunnen blijven rijden. Daarom is Keuringbureau opgericht met de missie om haar zelfstandige artsen naar verschillende locaties in Noord-Nederland te brengen.

Nieuw logo

We begonnen dit project met de creatie van hun logo en merkimago. We bepaalden een kleurenpalet dat past bij het type bedrijf en probeerden het concept van ‘medical review’ en mobiliteit over te brengen in het logo. Verder veranderden we de ‘U’ in een stethoscoop en voegden pictogrammen van een kaart toe om die mobiliteit over te brengen.

Tijdens het proces zorgden we ervoor dat de merknaam 100% leesbaar was. Er zijn veel kantoren voor medische controles en we konden niet riskeren dat de naam voor verwarring zal zorgen.

Nieuwe website

De tweede fase van het project was de nieuwe website. We zijn begonnen met het volgen van ons werkproces.

In eerste instantie gingen we samen met de klant zitten om te luisteren naar zijn grafische en technische eisen. Vervolgens hebben we wireframes gemaakt van de belangrijkste pagina’s van de website. Nadat we alle afgesproken aanpassingen met onze klant hadden doorgevoerd, zijn we verder gegaan met het visuele gedeelte van de website.

Een zeer belangrijke factor in dit project was de toegankelijkheid. We moesten er rekening mee houden dat de gebruikers van de website meestal ouder waren dan 65 jaar. Dit betekende dat we geen kleine knoppen mochten maken, geen verwarrende teksten konden gebruiken en dat we de formulieren duidelijk moesten uitleggen. Kortom, bruikbaarheid moest prevaleren boven esthetiek.

+

Toegankelijkheid

De klant was bezorgd dat de verscheidenheid aan medische controles verwarrend kon zijn. Daarom hebben we ervoor gekozen om volledig aangepaste pictogrammen te ontwerpen voor elk van de medische certificeringen. Op die manier kon de gebruiker direct zien welke hij zocht. Daarnaast hebben we creativiteit toegevoegd op de homepage met verschillende gebruikersprofielen, zoals een vrouw van 65+, een jonge transporteur, een moeder, enzovoort. Het idee was om de diversiteit aan medische certificaten die Keuring Bureau aanbiedt over te brengen.

Om een medische verklaring te kunnen opstellen, was een ZD-code vereist. Zonder deze code was het niet mogelijk. Daarom was het voor ons duidelijk dat het van vitaal belang was om deze knop toegankelijk te maken. We plaatsten het in de header en ook in de footer, en creëerden een zeer duidelijke uitlegpagina met voorbeelden om verwarring te voorkomen. We hebben ook zorgvuldig de formulieren ontworpen, met verklarende placeholders zodat de gebruiker wist welke informatie hij moest invullen.

Bookingsmodule

Nadat het ontwerp was bevestigd, was het tijd voor de programmering.

De kernfunctionaliteit van de website was natuurlijk de boekingsmodule. In samenwerking met de klant hebben we ervoor gekozen om een externe boekingssoftware in te schakelen die volledig voldeed aan de eisen van de klant. Onze focus lag op het zorgen dat het toegankelijk was en perfect functioneerde. We hebben ook aandacht besteed aan de esthetische details van de boekingsmodule, zodat deze naadloos integreerde met de algehele uitstraling van de website.

 

Benieuwd hoe wij met ons team jou kunnen helpen?

Neem dan contact op met Chiel.

Je kunt hem bereiken op:

06 – 15 65 77 10

[email protected]

Bezoekadres

Hoenderkamp 27, 7812 VZ Emmen

Telefoonnummer
E-mailadres
Wij werken

Maandag t/m vrijdag
8.30 – 17.00 uur

Belafspraak plannen

Download
hier de
Social media
kalender