Case

Lauswolt

Logo en huisstijl
Website

Lauswolt is ongetwijfeld een van de beste golfbanen in de regio Friesland. De combinatie van rust, natuur en een geweldige sfeer vanaf de tee maakt het de golfbaan die u niet mag missen.

Zoals altijd begonnen we met de ‘case study’ voor het nieuwe Lauswolt-project. We deden onderzoek, stelden plannen op en we analyseerden de concurrentie. Daarnaast verkenden we ook de nieuweste ontwerp trends, functionaliteiten, inhoudsstructuur, enzovoort.

Zodra deze ‘case study’ was afgerond hebben wij contact gezocht met de klant. We zijn met de benodigde informatie naar de locatie van de klant gegaan en hebben de case voorgelegd en besproken. Omdat we op de locatie van de klant waren konden we de rust en vrede van deze prachtige golfbaan ook nog eens ervaren. 

Samen met het team van Lauswolt konden we rustig praten. De wireframes die we hadden voorbereid, hebben we voorgelegd en gevormd naar de behoeftes van de klant. In deze fase hebben we besproken wat het belangrijkste is voor de klant. Door deze samenwerking zijn we tot de perfecte structuur voor de nieuwe website gekomen. 

Restyling

Een van de eerste conclusies was dat het logo een beetje verouderd was. Het had een restyling nodig.

Een restyling kan vaak ingewikkelder zijn dan een nieuw logo. Je moet heel voorzichtig zijn, veel respect hebben voor wat al gedaan is en in gedachten houden dat mensen het huidige merk kennen. We kunnen niet riskeren dat klanten denken dat het pand veranderd is en dat er iets mis is. Daarom deden we een kleine typografische update en verpakten we het hele logo in een cirkel voor het gemak van toepassing op verschillende media, zij het gedrukt of digitaal.

De nieuwe website

Dankzij alle informatie die in de vorige stappen is verzameld, was het ons zeer duidelijk welke weg we moesten volgen.

De website heeft veel secties en alle inhoud moet worden verteerd om het overzichtelijk en gemakkelijk navigeerbaar te maken.

Wij hebben ervoor gekozen om de subsecties in een slider te verdelen met een hoofdfoto om deze de aandacht te geven die hij verdient. Zo hebben we een zeer lange scroll vermeden, vooral in de mobiele versie. Bovendien maakten we een zijwaarts uitklapmenu, verdeeld in de hoofdsecties en ook met een binnenste uitklapmenu, zodat het niet te lang en vervelend zou worden.

Na een schermvullende main header, om de schoonheid van de golfbaan te tonen, plaatsten we een banner voor uitgelichte evenementen. Een banner voor kleine dingen die u bovenaan de pagina wilt benadrukken. Op een zeer subtiele en discrete manier, maar tegelijkertijd duidelijk en beknopt.

Voor de rest van de website hebben we alle grafische details verzorgd zodat het een samenhangend, zorgvuldig en exclusief beeld heeft.

We hopen dat al deze stijl in de toekomst kan worden overgedragen op alle merktoepassingen van het bedrijf en dat we ertoe hebben bijgedragen dat Lauswolt er voor haar partners en klanten beter uitziet.

Benieuwd hoe wij met ons team jou kunnen helpen?

Neem dan contact op met Chiel.

Je kunt hem bereiken op:

06 – 15 65 77 10

[email protected]

Bezoekadres

Hoenderkamp 27, 7812 VZ Emmen

Telefoonnummer
E-mailadres
Wij werken

Maandag t/m vrijdag
8.30 – 17.00 uur

Belafspraak plannen

Download
hier de
Social media
kalender